هزینه میلیونی برای راه‌اندازی موبایل در سایه محدودیت اینترنت

هزینه میلیونی برای راه‌اندازی موبایل در سایه محدودیت اینترنت

ماجرا از این قرار است که مشتریان در زمان خرید گوشی‌ جدید خود (موبایل هوشمند اعم از اندروید و iOS) برای راه‌اندازی اولیه، فعال‌سازی حساب‌های کاربری و انتقال اطلاعات از گوشی قدیم به جدید، نیازمند اتصال کوتاه و موقت به اینترنت بین‌الملل هستند که چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

در شرایط عادی، این فرآیند با چند کلیک ساده توسط خود خریدار انجام می‌شود؛ اما امروز برخی از واحدهای صنفی با سوءاستفاده از عدم دسترسی آسان مشتریان به اینترنت (و برخورداری از اینترنت پرو) بدون محدودیت در لحظه خرید، ارقام عجیبی را طلب می‌کنند.

از سویی؛ بخش دیگری از این رفتار سودجویانه در مرحله انتقال اطلاعات، رخ می‌دهد. کاربران گوشی‌های اپل که برای انتقال امن اطلاعات خود به دستگاه جدید نیازمند ارتباط پایدار اینترنتی هستند، بیشترین آسیب را از این روند می‌بینند.

دریافت هزینه‌های میلیونی برای خدماتی که ارزش واقعی آن‌ها به هیچ وجه با مبالغ دریافتی همخوانی ندارد، مصداق بارز گران‌فروشی و سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده اخیر در کشور است./ایسنا