خبر استخدام ۱۸ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

خبر استخدام ۱۸ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره وضعیت نیروی انسانی پرستاری نیز گفت: سه محور افزایش ظرفیت‌های آموزشی، جذب نیرو و نگهداشت کارکنان در دستور کار قرار دارد.

سالانه حدود ۱۸ هزار نفر در رشته‌های پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و فوریت‌های پزشکی آموزش می‌بینند، اما متوسط جذب سالانه چهار تا پنج هزار نفر است که نشان‌دهنده ضرورت بهبود شرایط کاری و افزایش مشوق‌های شغلی است.

برای سال آینده جذب ۱۸ هزار نیروی جدید در حوزه سلامت پیش‌بینی شده که حدود نیمی از آن به پرستاران اختصاص خواهد داشت.