جزئیات سامانه جدید شناسایی مالک و بهره‌بردار خودرو

جزئیات سامانه جدید شناسایی مالک و بهره‌بردار خودرو

دولت در حال راه‌اندازی سامانه‌ای است که در آن مالک واقعی و استفاده‌کننده اصلی هر خودرو به‌طور دقیق مشخص شود. این اقدام با هدف جلوگیری از مصرف و توزیع نادرست سهمیه سوخت انجام می‌شود.

بر اساس طرح جدید تعداد قابل‌توجهی از خودروها به نام یک فرد ثبت شده، اما مالک واقعی یا استفاده‌کننده اصلی شخص دیگری است؛ مانند خودروهای فروخته‌شده بدون انتقال سند، خودروهای اجاره‌ای یا خودروهایی که در اختیار سازمان‌ها قرار دارند در سامانه جدید، این موارد شفاف‌سازی خواهد شد.

تا زمانی که مالک واقعی خودرو در سامانه تأیید نشود، سهمیه سوخت تخصیص نخواهد یافت.

در صورتی که فرد چند خودرو داشته باشد، تنها یک خودرو مشمول سهمیه یارانه‌ای (۱۵۰۰–۳۰۰۰ تومان) خواهد شد.

خودروهای دولتی، خارجی و مناطق آزاد از دریافت سهمیه یارانه‌ای محروم هستند و باید با نرخ آزاد (۵۰۰۰ تومان) سوخت‌گیری کنند.

با اجرای این طرح، سهمیه‌فروشی عملاً متوقف خواهد شد؛ زیرا سهمیه تنها به خودرویی تعلق می‌گیرد که مالک واقعی و استفاده‌کننده اصلی آن به‌طور رسمی مشخص شده باشد.