سوخت‌گیری بدون کارت سوخت رسما آغاز شد

سوخت‌گیری بدون کارت سوخت رسما آغاز شد

طرح آزمایشی سوخت‌گیری بدون کارت سوخت و دریافت رمز یک‌بارمصرف از طریق اسکن QR، در حالی آغاز شده که قرار است مقدمه‌ای برای انتقال کامل سهمیه بنزین از کارت سوخت به کارت بانکی باشد.

طرح سوخت‌گیری بدون کارت سوخت به صورت آزمایشی در تعداد معدودی از پمپ‌های بنزین آغاز شده است. در این طرح آزمایشی، با اسکن کیوآرکد از طریق موبایل و ارسال شماره همراه، رمز اختصاصی برای سوخت‌گیری ۳۰ لیتر بنزین آزاد برای فرد ارسال می‌شود.

پیش‌تر نیز در فاز نخست طرح آزمایشی حذف کارت سوخت، ۴ خرداد در یکی از جایگاه‌های سوخت منطقه مشیریه تهران آغاز شد. این اقدام در چارچوب اجرای جزء ۲ بند «ت» تبصره ۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۴ و با همکاری نمایندگان مجلس صورت گرفت. بر اساس این طرح، دولت موظف است به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت، به‌تدریج کارت‌های سوخت را حذف و سهمیه سوخت را به کارت‌های بانکی مردم منتقل کند. اجرای این طرح در مرحله اول به‌صورت آزمایشی و در یک جایگاه سوخت آغاز شده است.

در مدل جدید، شهروندان هنگام مراجعه به جایگاه سوخت، باید از طریق یک اپلیکیشن موبایلی، ارتباط میان کارت بانکی و پمپ بنزین را برقرار کنند. پس از این مرحله، سهمیه سوخت فعال و امکان سوخت‌گیری فراهم می‌شود.